Projekt azonosítószáma: GINOP-3.2.2-8-2-4-16-2017-00113
Kedvezményezett neve: Praktika Mezőgazdasági Termelő és Kereskedelmi Kft.

Projekt címe: Vállalati komplex infokommunikációs fejlesztése a Praktika Kft.-nél

 

Vissza nem térítendő támogatás összege: 4 792 699 Ft

 

Projekt összköltsége: 11 994 640 Ft

 

Támogatás mértéke: 39.96 %

 

Projekt leírása: A bevezetésre került komplex IT rendszer nagyban segíti a cégnél előállított és az ezekhez kapcsolódó szolgáltatások minőségének javítását. A rendszerrel szemben megfogalmazott legfontosabb elvárás, hogy képes legyen a projekthez kapcsolódó minőségbiztosítási, dokumentálási és projektkommunikációs feladatokat gördülékenyen kiszolgálni, a már lezárt projektek adataihoz pedig gyors hozzáférést biztosítani. A bevezetésre kerülő rendszer a társaság valamennyi alkalmazottját és ügyviteli egységét érinti. Bevezetendő modulok:

  1. Pénzügy-számvitel modul: főkönyvi könyvelés, költség és bevétel tervezés, cash-flow előre jelzés, költségek, bevételek felosztása, dimenziók kezelése, több pénznem kezelése, főkönyvi kimutatások
  2. Tárgyi eszköz modul: tárgyi eszközök nyilvántartása, költség felosztás. Amortizáció elszámolása (jelenleg ezen terület nyilvántartására nem használ programot a cég, így ez jelentős előre lépés)
  3. Általános kereskedelmi alap: üzletkötők kezelése, többnyelvű bizonylatok kezelése
  4. Értékesítés és követelések: értékesítés, számlázás, árengedmények, árképzés, visszáruk kezelése
  5. Beszerzés és kötelezettségek: beszerzési számlák, közvetlen szállítások, rendelések, árak, árengedmények , visszáruk kezelése
  6. Logisztika: készlet gazdálkodás, elemzések, alternatív címek, cikk fő és mellékköltségek, helyettesítő cikkek kezelése
  7. Pénzgazdálkodás: közvetlen kapcsolat a számla vezető KH Bank Elektra rendszerével, házipénztár kezelése
  8. Agrár kereskedelmi modul: mezőgazdasági CRM, készlet összeszerelés, bértárolás, bérszárítás támogatás, input anyag kereskedelem, termény kereskedelem, termeltetéssel kapcsolatos támogatás, fuvarszervezés.

A rendszer bevezetése által a vevői/szállítói igényekre gyorsabban válaszolhatunk. A válaszidőt csökkenti, hogy valamennyi információ egy gyors hozzáférésű közös rendszerben található, és, hogy az információk rövidebb idő alatt kinyerhetők. A folyamatok nyomon követhetők és minden lépésben elektronikusan dokumentáltak. A hardverek fejlesztése révén viszonylag kis beruházással kivitelezhető 10x sebesség növekedés a belső hálózat esetén, mely elengedhetetlen a növekvő adatforgalom kiszolgálására. Az új szerver növeli a szolgáltatások elérési idejét, és az adatbiztonságot és fokozott rendelkezésre állást. Fenti tényezők mindegyike hozzájárul ahhoz, hogy partnereinkkel gyorsabb, pontosabb kapcsolattartást, átláthatóbb és gyorsabb kommunikációt alakítsunk ki. A rendelkezésre álló kapacitásokat több, és jobb minőségű termék előállítására, illetve a szállítási határidők csökkentésére tudjuk fordítani. Mindezt úgy, hogy közben a társaság meg tud felelni az elmúlt években megnövekedett dokumentálási, adatszolgáltatási kötelezettségeinek. A rendszer támogatja a papír alapú dokumentálás visszaszorítását, mely már rövid távon is a működési költségek csökkenéséhez vezet, illetve környezetvédelmi szempontból is hangsúlyos kérdés.

 

Projekt befejezése: 2018.11.01.